服事,付出的程度应该去到哪里?

6

Written on Saturday, October 18, 2008 by peacefreezer-pik yee

今天在教会看着某些弟兄姐妹的服事态度和摆上,脑海里忽然闪出了一个疑问...怎样才是讨神喜悦的服事态度?你认为服事应该摆上到一个怎样的程度?又或者是,你认为一个人可以为别人付出,付上代价到一个怎样的程度?你认为什么程度才足够,你又会付出多少?

真的盼望你可以留言,留下你的看法看法...或者在msn里找我讨论...我很想知道你的看法...我也想知道我的看法有没有需要改变的地方...说实在的,我有点乱了...哈哈!所以很想知道大家的看法,从而调整自己的“服事应抱有的心态”...盼望可以从大家身上学习到些东西...

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

6 Comments

  1. Anonymous |

    类似这样的话题现在是我的敏感区。
    等我自己理清后才来分享。
    哈~

    lei ming

     
  2. ケイレブ |

    ministry = worship
    worship = life
    life = Christ in you.

    =)

    Without a relationship with God serving becomes another weekly activity...

    Lolz...getting preachy again..=)

     
  3. Anonymous |

    神喜悦的服事的态度就是不求回报不埋怨,这是我还在努力学习的。
    服事应该摆上到一个怎样的程度?对人--就爱人如己,就已经是一个很付出的程度了。(这是我要学很久很久的东西)
    我认为一个人可以为别人付出很多,就看那个人如何敞开心咯,或是否愿意被付出。
    只是我们自己一昧的付出,别人不接受,也无济于事。(是需要双方面的)
    我会付出多少?尽我所能吧。

    现阶段的我,在服事上,尽是感恩。服事让我在主里更坚定, 更有信心,也让我的生命改变。对我自己来说,我个人付出的是时间和努力咯。。

     
  4. Rebecca |

    as last time chatted wit u in msn..
    God will blessed us in our ministry..
    wit God's grace im sure we can balance our daily routine btw servin n even get blessed in both side..

    wat i'm stil learnin from my exp.. when u're enterin a new ministry.. pray b4 accpetin it.. see wat God's leadin..

    as for my case now.. i dun nid rewards from my ministry.. but to me i think as a leader they should be encouragin but not discouragin.. coz leaders wil influence us alot.. so jus hope my leaders dun keep depressin me.. sry no offense to any1..

     
  5. Rebecca |

    This comment has been removed by the author.

     
  6. Rebecca |

    anyway im stil learnin to trust God coz human wil let us down but God wont..
    this bible verse God ask Yuying to tel me today..

    Psalm 51:17
    The sacrifices of God are a broken spirit,
    A broken and conctrite heart
    These, O God, You will not despise

    when i read this.. i cried...
    i felt God's love strongly in me..hope more ppl wil get comfort through my comment..

     

Post a Comment